Härlig dag!

Tjeeeena! :D
idag har varit en riiiktigt bra dag! Dagen började med att jag sov rekord länge här i Kanada (kvart i 11). Sedan gick jag upp och snackade med lite vänner och lagade mat med Chris, han gjorde Kraft Dinner ( pasta med ostsås, fast såsen är margarin och ost kemikalier) och jag gjorde kycklingvingar. Efter de gjorde jag mig i ordning och packade badkläder, för att en av mina andra värdfamiljer ( vet inte om de är den andra eller tredje) kom och hämtade mig vid 2-tiden, så åkte vi hem till deras hus och dom visade mig deras enorma trädgård, dom har en enorm hasselnötts gård. Därefter visade dom mig deras potatisland, rabarber, plommon, äpple och päronträd. Tills sist visade dom mig deras egna fågel,   kommer inte ihåg va det var för någon men den såg ut som en örn och lika stor som en! (dom har den bara för att jaga bort alla ekorrar som äter upp deras nötter). Sedan tog vi bilen (en fet Escalade med Bose-system) till Cowichan Bay och köpte lite ost, sen när vi kom hem skulle vi egentligen badat med vädret var inte tillräckligt fint så vi gick ut i potatislandet och tog upp några potatisar istället. Sedan åkte vi och kollade när den yngsta sonen skulle träna football, blev liiiiite sugen osse!  När vi kom hem så började vi med maten direkt, en rejäl bit kött, majskolv och potatisen som vi hade plockat tidigare idag. Till efterrätt fick vi äpplepaj! :D De verkar vara populärt att odla sina egna grönsaker här och att göra sitt egna vin.
Detta kan varit en av dom bästa dagarna jag har varit med om på dom här två veckorna! Den familjen verkar störtskön, det första mamman sa när jag hoppade in i bilen var: "jag är ingen vanlig mamma, jag lyssnar på ungmusik och spelar den högt!", så hon satte på musik och pumpade musik hela bilfärden! :D Deras äldsta son är 93:a och har redan bjudit med mig på bilkörning i bergen, paintball och fiske! Så just nu är jag väldigt glad och har det kanon!

Hörs imorron mina älskade bloggläsare


Kommentarer
Postat av: Oscar

Tur du har mig som hittar liite fel i dina texter... ;)

2009-08-27 @ 08:19:50
Postat av: Filip

Verkar sjukt nice:D Jag körde också paintball på Procivitas kickoffresa till kolboda, nice.

Gustav, jag äter Chips!

2009-08-27 @ 16:31:51
Postat av: Linus

Du verkar ha det riktigt ballt! Började skolan i tisdags förresten, vi ses i SP2IDA ;)

2009-08-27 @ 21:11:18
Postat av: Gustav

ja här är nice!:D

hmm, förmodligen, men är lite sugen på Procivitas och filips klass.. men tror de blir öp ;)

2009-08-27 @ 23:10:54
Postat av: mathilda

fan vad härlig mamma :D blir helt glad när man ser att du skriver i bloggen! ´;D

2009-08-27 @ 23:11:18
Postat av: Gustav

jo hon var rolig :D klart jag skriver i bloggen ;) men börjar bli liite drygt nu :P haha

2009-08-28 @ 06:44:48
Postat av: hanna

Gusti! det blir inte drygt :) du har trogna följare juuu!

2009-08-28 @ 14:40:13
URL: http://hannalina.blogg.se/
Postat av: Gustav

haha jo de är klart ;)

2009-08-28 @ 20:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0