Allt möjligt

Californa var nice! hade så fruktansvärt roligt med nästan hela gänget! allt var super med den resan förutom att jag tappade min telefon! :( Kan knappt vänta på att få träffa alla igen, och då är de i Kanada och på ön! vi ska åla skidor, skridskor m.m!  nog pratat om CA.
just nu är halva duncan under vatten! När jag var i LA och hade 25 grader varmt så var de storm här! de kom ca 18 cm regn på 3 dagar! just nu är stora åkrar under vatten och vägar är fyllda med vatten. de är ca 200 - 300 hus som fått vatten i sig!  Idag när jag skulle åka till skolan så märkte vi att de var VÄLDIGT mycket bilar utanför vårt hus, men vi körde på som vanligt. När vi kommer ner för backen så står gator, åkrar och parkeringar under vatten! ganska chockad blev jag kan jag lova! men jag missade 20 minuter av matten så jag blev glad :D haha
Idag efter skolan så hämtade jag mina skidor och pjäxor! helt galet vad dom är fräsiga! kan vara ett av dom bästa köpen i mitt liv! men har dock fortfarande inte hittat ve tjejen är på dom! de stör mig! plus om ni har ngt fräsigt namn jag kan döpa henne så kommentera! =)
Just nu på Mount Washington är där över 2 meter snö! dom öppnar tidigt iår, på min lillebrors födelsedag oscis :D kan knappt vänta på att få stå på mina skidor och få köra sk**en av dom! :D
Lite om de nya hemmet: jag trivs bra här, men dom är som sagt LITE gamla, bud fyller 79 i år tror jag och bea vet jag inte hur gammal hon är men skulle gissa 75. Deras son kommer hem från Scottland ( tror jag) på torsdag, han har inte varit hemma på 3 år så dom är väldigt spända! På torsdag så åker jag till Vancouver för första gången i mitt liv! hoppas att jag kommer få se mycket av den och hoppas på shopping! :D
Mer om familjen, Bea odlar massa grönsaker och frukter själv så nästan ALLT jag äter här är hemmagjort, och då menar jag verkligen hemma gjort! har inte uppskattat hemmagjord så som jag gör de nu på väldigt länge! efter ha left på kartong mat så är detta himmelriket! Några exempel: hemmagjord äpple juice (ser ut som oboy men smakar äpple! inget tillsatt eller ngt bara juice!, massa hemmagjorde syltar, ägg, grönsaker, m.m.
Imorron ska jag på fest med Luke, en kille från football laget. tror de kommer bli trevligt =)
På tal om football, den är över! =( den matchen dom skulle ha spelat när jag var i CA gav dom upp, walk over i play offs! vi var ca 10 spelare!? hur kan man göra så i play offs!? sjukt!
Här kommer lite bilder på stan:
De brukar vara åkrar där....
Nicht kul..
de är en gata...
skället vrf de är så mycket vatten är att floden fylls av regnvatten, har regant länge och mycket, när de är högt vatten i havet så trycker de upp vattnet i floden och har ingenstans att ta vägen så de är därför de är översvämning. :/
nu ska jag göra mig i ordning och sen gå och lägga mig! vi hörs und take care! =)

Kommentarer
Postat av: Filip

Jobbigt!!!

fyfan

2009-11-21 @ 15:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0